• Studii astrologice personalizate

  • Motto:
    „Traim in iluzie si in aparenta lucrurilor. Exista o realitate. Noi suntem acea realitate. Cand intelegi asta, vezi ca esti nimic, si fiind nimic, esti totul. Asta e tot.” Kalu Rinpoche

    Daca privim cu atentie semnele zodiacale observam ca in aceasta perioada Scorpionul iese, de departe, in evidenta. Soarele isi continua periplul prin acest sector zodiacal pana pe 22 noiembrie si lumineaza in acest fel celelalte prezente puternice in semn: Nodul Nord, Saturn, Mercur (se intoare pe 15 noiembrie in Scorpion in mers retrograd). Iar cand Soarele decide sa paseasca in Sagetator, Venus se exileaza pe teritoriul aparent ostil al Scorpionului.

    Simbolistica aferenta Scorpionului este vasta si profunda, ne pune fata in fata cu abisurile propriei fiinte, cu monstri de sub pat, creaturi pe care le zamislim singuri si pe care le hranim cu propriile temeri, cu propriile obsesii, cu propriile frustrari. Si totusi, nu are rost sa  transformam experienta Scorpionului intr-un film de groaza, pentru ca dincolo de toate acestea exista eliberarea, inaltarea, renasterea, magia. Si in felul acesta avem acces la celelalte simboluri asociate Scorpionului si anume Vulturul si Pasarea Phoenix. Scorpionul inseamna caderea fara de care nu ne-am putea reinalta, moartea materiei, a formei, moartea simbolica a personalitatii pentru a transcede, transformati, intr-o lume a luminii, a spiritului, a creatiei.

    Astrologia esoterica, ne invata prin vocea speciala a teozofului Alice Bailey ca pentru omul de rand, pentru omul prins in materie, in catusele sexului, banilor, dorintei de putere, in lanturile mandriei si cruzimii, Scorpionul inseamna: „ Si Cuvantul a spus: Lasa iluzia (Maya) sa infloreasca si sa domneasca amagirea”. Pentru aceia dintre noi care cauta drumul spre Lumina, Scorpionul inseamna: „Sunt luptator si din lupta ies triumfator”. Iata deci, alte trei cuvinte cheie pe care Alice Bailey le asociaza Scorpionului: incercare, lupta, triumf, pentru ca drumul de la vibratiile joase ale Scorpionului pana la magia inalta a Pasarii Phoenix e anevoios, iar pericolele cele mai mari vin din noi insine. Testul suprem (inainte de a ne continua drumul prin celelalte semne zodiacale, inainte de a ajunge la cealalta poarta importanta din Capricorn) este pana la urma „cunoaste-te pe tine insuti”, ca sa poti cunoaste si intelege apoi Universul si legile lui superioare, pentru a putea iubi pe cei din jur si Universul ca pe tine insuti, pentru a putea deveni un magician creator, stapan pe sine. Doar atunci cand esti stapan pe tine, te poti lasa stapanit de Lumina, poti deveni un templu, un canal curat de manifestare divina.

    • Lupta cu Hidra ne elibereaza de iluzii, ne invata sa ne predam ca sa castigam

    Mitologia ne ofera un exemplu excelent de incercare – lupta – triumf prin simbolismul complex al luptei lui Hercule cu Hidra din Lerna. Aceasta creatura, asociata de unii cu un dragon cu sapte capete, de altii cu un sarpe monstrus cu noua capete ori cu o creatura cu o suta de capete, otravea tinutul Lernei cu respiratia sa pestilentiala. Una din muncile lui Hercule a fost sa o rapuna. Asociata cu Scorpionul, Hidra traia ascunsa intr-o pestera care facea legatura cu taramul lui Hades, nimeni altul decat Pluton, guvernatorul Scorpionului. Ascocierea cu casa VIII este evidenta, o casa a deposedarii de cele pamantesti, de atasamente si implicit de temeri, obsesii si iluzii pentru a renaste spre spirit. In „Muncile lui Hercule”, de Alice Bailey este redat mitul lui Hercule in varianta lui Francis Merchant. Esential mi s-a parut urmatorul pasaj in care Hercule primeste cateva sfaturi intelepte inainte de a-si incepe batalia: „Iti dau un sfat, a spus Invatatorul. Ne ridicam atunci cand ingenunchem; cucerim cand ne predam, castigam cand renuntam. Mergi inainte fiu de zeu si fiu de om si invinge”. Apoi Hercule a pasit dincolo de hotarele portii a opta. Puterea fizica nu il ajuta prea mult pe eroul nostru in lupta cu monstrul, pentru ca acolo unde Hercule reteza un cap, cresteau la loc doua. In varianta prezentata de Bailey, Hercule isi aduce aminte de vorbele Invatatorului, ingenuncheaza si ridica Hidra spre lumina, la aer curat, dicolo de otrava propriei respiratii, dincolo de ceturile mlastinii din care isi tragea energia. De aceea, puterea ei incepe sa scada, iar cele noua capete cad de la sine. Abia atunci, Hercule poate vedea cel de-al zecelea cap, cel nemuritor, pe care il reteza si il ingroapa sub o piatra.

    Capetele Hidrei sunt asociate de Alice Bailey cu  dorintele noastre primare, acelea care ne leaga de materie si care ne distorsioneaza perceptia luminii spirituale: sexul, dorinta de confort fizic, banii, teama, ura, dorinta de putere. Dar sunt si trei capete care reprezinta mandria, cruzimea si atitudinea separativa.

    Ca sa intelegem mai bine ce e atitudinea separativa am sa-l citez pe Krishnamurti: „ Cand te numesti singur indian sau musulman, crestin sau european sau orice altceva, esti violent. Intelegi de ce e violenta? Pentru ca te separi de restul umanitatii. Cand te separi prin credinta, nationalitate, traditie, se naste violenta. Asa ca un om care incearca sa inteleaga violenta nu apartine nici unei tari, nici unei religii, nici unui partid politic sau sistem partial; el este preocupat de intelegerea totala a umanitatii”.

    Revenind la Hercule, el nu a putut rapune Hidra atat timp cat nu a vazut-o ca pe un intreg, ca pe un singur monstru si nu ca pe o creatura cu noua capete. Citeste tot articolul in Astrotext.

X